lillasidan

Alla inlägg under augusti 2013

Av L.C.Ka - 31 augusti 2013 08:42

Hösten är snart här och hoppas vi får fina dagar med vackra färger. Jag uppdaterar inte min blogg så ofta nu för tiden men några rader ska jag skriva. Har plockat bort alla blommor på utsidan så snart ska det väl prydas med lite ljung. Rönnbär finns det nu gott om och en liten färgklick i skogen.

 

.

Häromda´n var det nära jag fick den här lilla grodan på krattan. Samtidigt såg jag den här ormen men tur att det bara var en kopparorm tror jag.

    

.

Vi åt surströmming häromda'n och det får räcka med en gång om året. Förr tyckte jag det var gott och vi kunde äta ett par ggr om året men numer kan jag vara utan den fisken.

    

..

En vacker bild av Hammarsjön i Ockelbo och det var så skönt den da'n vi var där.

 

.


Det här året har som sagt varit jobbigt över huvud taget och nu ska Olga opereras i september. Hon har drabbats av en tumör som ska ta's bort. Hoppas nu allt går bra med operationen på finaste "tjejen".

 

.

Här är jag på promenad med mina "älsklingar".

 

.

Ha' en bra dag./LKa

Av L.C.Ka - 9 augusti 2013 17:44

Länge sedan det blev något skrivet i min lilla dagbok. Sist var den 6:e juni så det har förstås hänt en massa saker både glada o tråkiga men tänker inte utveckla det utan fortsätter här bara o hoppas jag får lust att uppdatera den lite bättre i fortsättningen.

Ett tropiskt väder har det varit några veckor men nu har det regnat några dgr. Tror inte vi får tillbaka den värmen över +30 i sommar men visst man är nöjd med +20 också. Det har blommat fint men nu börjar blommorna se lite "tråkiga" ut så snart är det nog dags att kassera några,

.

    

.

Skäggen trivs bäst när det är lite svalt

        

.

Vi fick en jättefin potatis av det lilla vi satte. Nu är den slut tyvärr men får nog sätta lite mer nästa år.

 

.

Husse har jobbat med vårt nya sovrum på övervåningen och nu är det klart. Har varit mycket att ta reda på av alla prylar som blev packade i kartonger. Mycket böcker har jag slängt. Svider lite men kan inte spara på allt. Har fått ordning på nästan alla fotoalbum och det är mysigt att kolla på alla foton. Så här blev det i vårt förra sovrum. Kommer att köpa en till TV  så behövs det inte diskuteras vad vi ska kolla på. För det mesta är vi överens men ibland  blir det irritation.

.

 

.

En liten blick av vårt nyrustade sovrum. Blev fint o bra

.     

.

Ja det var några korta rader men det får räcka.

Ha' en fin kväll. Just nu skiner solen och dom grå molnen har försvunnit så kanske det blir skönt att ta en liten cykeltur./LKa

...

Presentation

Foton

       

  

 

     

   

 

    

 

            

      

 

  

 

   

    

  

 

 

 

 

  

 

  

 

  

 

  

  

     

 

         

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards