lillasidan

Alla inlägg under januari 2014

Av L.C.Ka - 31 januari 2014 08:31

Ny dag och samma gamla skitväder. Visst är det vackert med snön speciellt i skogen men nu längtar jag till våren. Bara att acceptera vädret men man kan ju gnälla. Känner mig gnällig idag men det gör tydligen min andra hälft också för nu har jag hört inte så vackra ord om Brynäs hela morgonen, Men var tyst jag skiter i Brynäs. I alla fall när dom spelar så dåligt. Tänkte jag skulle köpa öronproppar för dom är slut. Ha, ha man får väl skämta. Eller gör jag det?

.

Har precis gått igenom min mail. Dom sista åren har det bara vräkt in skräppost. Hade allt varit sant som lovats hade jag varit miljonär nu. Öppnar dom inte men ser vad det står i början. Idag t.ex har jag vunnit pengar igen, en resa och en digitalkamera. Usch så trött jag är på denna skräppost. Man vinner inte när man inte spelat så är det bara.

.

Igår kväll umgicks jag med Thea. Hon är så glad o duktig. Vi tittade lite på TV o läste några sagor sedan somnade hon bredvid mig i soffan. Gulliga stumpan. När jag sa "stumpan" sa hon "Jag heter Thea och inte stumpan" så jag får försöka komma ihåg att säga riktiga namnet.

 

.

Snart fyller Lucas 4 år så då blir det kalas. Lilla gubben så stor han blivit. Presenterna är köpta så skönt att det blev klart i god tid. Tiden går alldeles för fort speciellt nu sedan man slutat jobba. Tur att man har sina goa troll här hemma annars skulle det bli rätt tråkigt. Många vill ut resa men jag trivs här hemma. Klart ibland kan man ta sig en tur men inte alltför långt.


        

                 

Ja det var en liten uppdatering. Ha' en bra dag i snön/LKa





Av L.C.Ka - 27 januari 2014 08:20

Har precis varit ute med skäggen. Det var ett evigt nosande så tror nog ett "skogsdjur" varit på besök i natt. Ja det stämde för den, (det) hade lämnat ett visitkort utanför grinden och det kan inte vara skäggen för vi går inte just där med dom. Tycker det är obehagligt sedan det som hände förra vintern när ett rådjur blev slaktat på tomten. Usch ja naturens lagar är hårda.

.

Var på Rusta o köpte förvaringsboxar. Bra att lägga lite prylar i. Plockade också  fram den gamla sjömanskistan. Den rymmer så mycket så där förvarar jag hundprylar nu. Tänkte kassera den på sopen men tur att jag inte gjorde det. Den kom till användning hursomhelst.

 

.

Idag ska några småkids hämtas och dom ska vara här tills i kväll. Ska på HC också med Wilma så det blir nog fullt upp. På em får vi ta en prommis o röra på oss. Behövs nog att rensa huvudet.

.

    

.

Ha' en bra dag/LKa


Av L.C.Ka - 20 januari 2014 09:23

Det var en trist söndag. Tappade all energi men skogsprommisen var som nästan alltid mysig. Det bet ordentligt i ansiktet och tyckte det kändes mer kallt än vad termometern visade. Ca -7 tror jag det var på em. Några foton blev det.

    

    

      

På det sista fotot vet man knappt vad fram o bak är på Folke men huvudet längst fram tror jag. Han letar visst efter ngt riktigt gott i snön.

I morse ville inte Olga gå upp. Hon låg kvar länge i sängen medans Folke o Edvin  hade bråttom ut. Tror nog Olga gör det rätta. Behöver inte alls skynda sig om det inte "tränger på".

 

.

Vi får se om den här da'n blir bättre, man kan ju hoppas. Nu ska jag försöka göra ngt nyttigt

Kram/LKa



.


Av L.C.Ka - 17 januari 2014 18:12

Vi har haft en väldigt fin vinterdag. Kallt men soligt o vackert vitt. Vi tog en promenad när det var som finast. Olga o jag tog vägen in i skogen. Så vackert med snön o solen. Några foton från denna fina em.

    

       

Häromda'n var Wilma hos oss. Hon var lite dålig och kunde inte gå till skolan. Kände sig bättre idag så hoppas hon blir frisk till måndag. Olga följde Wilma hela tiden o var helt upptagen av vad hon sysslade med. Wilma sov över och när hon lagt sig så flyttade Olga på Wilmas kläder som var  hopvikta i en prydlig hög. Hon förstörde inget men strödde ut kläderna på golvet. Hon är för kul Olga. Hon har ett vitt mjukt tygben och det tar hon med sig för det mesta (syns på fotot). Det är hennes lilla valp just nu. Tycker nog Wilma är en lite större valp. Härliga, goa skägg.

 

.

Husse har gjort apelsinsaft idag och den blev verkligen god. Härliga blodapelsiner så den fick den finaste färg. Den kommer nog att gå åt fort. Här är första kannan silad o klar för att fyllas på flaskor.  Bäst att passa på när apelsinerna är fina och han får gärna göra en omgång till.

 

.

Må så gott/LKa

Av L.C.Ka - 11 januari 2014 14:13

Äntligen har det blivit lite vitt på backen. Mycket ljusare ute o visst blir man lite piggare. För min del så räcker det med snö nu men det verkar som det ska komma mer. Uppfriskande på promenaden. Tyckte jag hade så mycket kläder men frös ändå. Nu eldar vi i kaminen och myser o skäggen ligger framför TV:n o sover. Ska väl snart börja göra ordning något att stoppa i magen. Få se vad det blir.

.

    

.

Nog tyckte skäggen det var kul att leka i snön. Här har det kommit snö i örat

  

.

Ja en liten uppdatering på den första snön. Ha' en fin kväll/LKa

  

Av L.C.Ka - 9 januari 2014 12:47

Grått o dystert men nu väntas snö o kyla. Ja visst påverkar vädret när inte en solstråle visat sig på bra länge. Har kollat på pelargoner som sparts o dom ser inte bra ut. Slängde en hel del idag och andra klippte jag ner ordentligt så få se vad det blir. Skott som togs i höstas ser väl någorlunda ut men får avvakta o se hur dom tar sig. Blev av med lite skräp hur som helst.

Igår var jag in på Rusta o kollade men det blev inte mycket handlat. Det jag letade efter fanns varken på Rusta eller Dollarstore.

Vi har tagit en prommis med trollen o det är lerigt o blött överallt. Blir det kallare så slipper man kanske leran som fastnar i skäggen. Dom sover alla tre nu så jag tror dom blev lite trötta efter prommisen.

 

.

Ikväll blir det pepparrotskött. Var ett bra tag sedan vi åt. Ja det är svårt ibland och veta vad man ska äta. Blir gärna mycket köttfärs i olika rätter men det är inget vi tröttnar på, Nu blir det fika och ska nog se skidskytte snart.

Ha' en fortsatt bra dag./LKa





.

Av L.C.Ka - 6 januari 2014 17:50

Trettondagshelgen blev en riktig jobbarhelg. Helt frivilligt förstås. På trettondagsafton så blev alla julsaker nerplockade o undanstoppade. Städade o tvättade så på kvällssidan var kroppen inte i bästa skick kan jag säga. Skönt att bli av med grannlåten, nu är det att se fram emot ljusare tider men vädret är så grått det kan vara. Man kan nästan bli lite deprimerad. I går fixade jag med hundarna och friserade till dom lite. Vi tog en promenad mellan varven men den blev inte så lång. Husse mådde inte så bra igår men idag lite bättre lyckligtvis. Han har vilat mycket och det gjorde nog hans mående bättre.

Var upp o handlade lite men ngt färskt bröd fanns det inte så jag bakade lite tekakor på em. Gott med hembakat men inte så ofta jag bakar matbröd. Vi har inte gjort ngt speciellt alls den här helgen förutom att jag satte igång med en massa tråkiga saker men det känns bra att det blev gjort.

Har precis ätit spagetti o köttfärssås. Smakar bra det men i morgon blir det nog torsk till middag.  Nu ska jag mysa med trollen i soffan och kolla lite vad som finns på TV:n.

Ha' en bra kväll/LKa    

Av L.C.Ka - 3 januari 2014 17:08

Igår var Thea här medans mamma o pappa jobbade. Vi hade en trevlig dag men det var synd att det inte var bättre väder. Jag har tyckt hela julhelgen att det känts som påsk. Trist att det inte finns någon snö i lagom mängd. Ja, ja det är som det är.


Här får Olga en liten smakbit av Thea. Ja dom är så söta tjejerna.

              


Lite TV blev det också.

 

.

I morse for vi in till Maxi och handlade lite. Gjorde en sväng på Willy's och ÖB också. Vi var tidigt ute så det var inte mycket folk i farten. Skönt att slippa trängas.

Snart blir julpyntet nerpackat igen och det känns faktiskt skönt. Får väl fixa det någon dag framöver. Har en underbar önskan inför det här året. Hoppas det blir som jag tänkt o planerat.

Ha' en fin kväll. Nu är det på tiden att fixa lite mat./LKa



.

Ovido - Quiz & Flashcards