lillasidan

Alla inlägg under september 2013

Av L.C.Ka - 15 september 2013 14:56

Jens kom över med barnen och motorcyklar. Full av iver åktes det ivrigt på åkern. Tyvärr har Simon redan kraschat sin cykel så han får vänta tills den blir lagad. Tur att han inte gjorde illa sig. Är orolig jag när jag ser dom små kidsen på cyklarna. Jens har också en cykel och dom gamla takterna sitter i kunde jag konstatera.

    

    

    

   Lite publik som kollade

    

 

.

Här är det några kids som tog det lite lugnare

    

-

Har bakat bullar så jag har lite fikabröd att bjuda kidsen på när dom kommer. Det går åt kan jag lova. Sist var det inte mycket i frysen så bäst att fylla på.

Olga kan bara ta några kortkorta promenader än så länge men det går framåt. På kvällarna tar jag av henne alla skydd så hon får slippa tratt o dyl. Hon sitter bredvid mig i soffan så då har man koll  att hon inte slickar eller biter på såren. Det är jobbigt innan det kommer svar på proverna. Känns ändå lite bättre när jag pratade om allt med en kompis som vet en hel del om det Olga har drabbats av.

 

.

Nu har husse tagit en promenad med Edvin o Folke. Ska fixa kaffet tills dom kommer tillbaka.

Ha' en fin kväll./LKa


Av L.C.Ka - 13 september 2013 08:55

Fin morgon. Ser ut att bli ännu en härlig dag med mycket sol. Igår tog vi oss en långpromenad bara Edvin o jag. Bara njöt av tystnaden och så härligt fint i skogen.


        


Husse o Folke tog en långprommis efter oss. Vi lämnar inte Olga ensam än. Hon har blivit opererad men börjar nu bli lite av sitt gamla jag. Många stygn så hon hade väldigt ont första dygnet. Stackars lilla Olga så mycket det blev. Själv kände jag två tumörer men det var fyra och alla är nu borttagna + en helt ofarlig cysta som hon hade på nacken. Lika bra att ta bort den också när dom höll på att operera. Prover på tumörerna är skickade så vi får veta nästa vecka. Det var så svårt i början att lyfta henne men nu fungerar det bra. Efter operationen skulle husse ta ut medicin på apoteket men kan man tänka sig vilken "karusell" det blev. Hon MÅSTE ha sin medicin men det fanns inte att få tag på vare sig i Hofors, Storvik, Falun, Gävle eller Sandviken. Husse var nära ett utbrott men det löste sig när vi ringde vet, och en annan  medicin blev utskriven, Vad har det blivit med alla apotek? Så dåligt det är. Inte första gången det händer. Vi håller alla tummar nu att tumörerna är godartade.


           

Inte kul med den här tratten men ett måste, Måste bli frisk snart så jag kan leka med killarna igen. Blir nog bättre när alla stygn är borttagna.

.

Igår blev det kålpudding till middag. Smakade jättebra och nu är kålen också så fin. Få se vad det blir idag. Nej nu ska jag städa av här och gulla lite med skäggen.

Ha' en fin dag/LKa





Presentation

Foton

       

  

 

     

   

 

    

 

            

      

 

  

 

   

    

  

 

 

 

 

  

 

  

 

  

 

  

  

     

 

         

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards